مشکل مردم به دور از شعارهای هیجانی احساسی حل شود
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 161
نویسنده : محمدرضا علیمردانی
 
 
 
علیمردانی درنطق میان دستور:

مشکل مردم به دور از شعارهای هیجانی احساسی حل شود

عضو کمیسیون احتماعی مجلس با اشاره به توفیقات کشور در عرصه‌های مختلف، پس از انقلاب، تصریح کرد: برخی کاستی‌های موجود زیبنده ملت ایران نیست و در برخورد بااین مسائل باید واقع‌بین بود و به دور از شعارهای هیجانی احساسی به دنبال راه‌حل‌های لازم رفت.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۵ مرداد) محسن علیمردانی در نطق میان دستور خود گفت: مجلس نهم و سایرمسوولان نظام باید بدانند که تنها مسیر اعتلای ایران اسلامی و دستیابی به آرمان‌های اصیل انقلاب، پیروی عملی از ولایت فقیه به عنوان ستون و خیمه انقلاب و فصل‌الخطاب تصمیم‌گیری‌های کلان است.

نماینده مردم طارم و زنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم مسلمان ایران باید با حضور در روز جهانی قدس همچون همیشه به مردم جهان نشان دهند که همواره مدافع حقوق مردم فلسطین هستند.

وی بااشاره به تاریخ انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: خرد حاکم بر حکومت جمهوری اسلامی تلاش کرد بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت تدبیر کرده و مشکلات را به صورت کارآمد از میان بردارد و سعی بر آن بوده عوامل پیش برنده از قبیل صداقت و درستی، تقویت اتحاد، به کار گماری نخبگان در مناصب مهم مدیریتی، جلوگیری از تحمیل سلایق باندی و گروهی، کاهش فقر و فساد و تبعیض در سرلوحه کاری مسوولان قرارگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اضافه کرد: برخی از دستاوردهای نظام آن چنان رفیع است که میتوان عنوان معجزه را برای آن به کار برد و پیروزی درجنگ تحمیلی و اثبات حقانیت نظام ایران اسلامی به جهان، تبدیل نظام اقتصادی آسیب‌دیده از جنگ به اقتصادی پویا و فعال، حذف وابستگی به کانون‌های قدرت بین‌المللی ازجمله این توفیقات بی‌بدیل است.

وی بیان کرد: نهادینه سازی نظام پویای سیاسی و افزایش مشارکت مردمی و استفاده از آرا و نظرات جامعه وجهه دیگری از بالندگی نظام اسلامی است که در بعد بین المللی با حمایت از ملتهای تحت ستم و مقابله با زیاد‌خواهی قدرت‌های استکباری به منصه ظهور رسیده است.

علیمردانی تصریح کرد: با عنایت خداوند و همت مضاعف و تلاش جهادی ملت فهیم مشکلات مرتفع شده و ایرانی مقتدر در معادلات بین‌المللی مطرح شده که با استفاده تکنولوژی هسته‌ای و علوم فضایی، فناوری‌های نانو و دانش سلول‌های بنیادی، فتنه‌های داخلی و توطئه‌های خارجی را کم اثر کرده زیرا ایرانی جدید با افقی روشن و به عنوان قدرت اول منطقه الهام بخش در جهان اسلام و با تعاملات مناسب درروابط بین‌الملل در حال ظهور است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: برخی کاستی‌ها بر پیکره این مرز و بوم خودنمایی می‌کند که زیبنده ملت فهیم ایران نیست و در برخورد بااین مسائل باید واقع‌بین بود و به دور از شعارهای هیجانی احساسی به دنبال راه‌حل‌های لازم رفت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: در حوزه اقتصادی مشکلات بسیار عیان است و تعطیلی برخی واحدهای دولتی، بیکاری فزاینده و تورم افسار گسیخته، افزایش مشکلات مالی و بانکی، معیشت مردم را در مضیقه قرارداده و توسعه اقتصادی پایدار و نیل به چشم‌انداز ۱۴۰۴ را با چالش جدی مواجه ساخته است.

وی عنوان کرد: در صورتی که این مشکلات به درستی و با نظر نخبگان مربوط بررسی نشود و راه حل‌های مناسب برای حل آنها به کار بسته نشود، بحران‌های ناشی ازآنها به زودی خودنمایی خواهد کرد و هزینه‌های کنترل آن به مراتب بسیار بیشتر از پیشگیری آنها می‌شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با استفاده از امکانات کشور و با رای نخبگان امور می توان موانع و مشکلات مورد اشاره و زمینه‌های وابسته به آنها را به نحو مطلوبی حل کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه سیاسی نارسایی‌هایی وجود دارد اضافه کرد: ملت فرهیخته ایران دارای سلایق و خواسته‌های گوناگونی است و نظام ما نیز از چنان ظرفیتی برخوردار است که می‌تواند آحاد جامعه را با هر نوع اندیشه و سلیقه در بر بگیرد، لذا در حوزه سیاسی با کتمان مسائل و برداشت‌های خاص متعلق به یک گروه، نمی‌توان راه حل مناسب و همه جانبه برای حل و فصل آنها پیدا کرد و به جذب حداکثری و دفع حداقلی امیدوار بود.

علیمردانی در ادامه با اشاره به اینکه فرهنگ جلوه‌ای از پویایی یک ملت است، تصریح کرد: فرهنگ امری ساده و بی‌برنامه نیست و ارتقای آن در جامعه نیازمند برنامه‌ریزی‌های کلان و اجرای دقیق راهبردهایی مبتنی بر اصول و ارزش‌های اعتقادی و انسانی است.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرهنگ در حال حاضر در کشور کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، در صورتی که با توجه به پیشینه غنی فرهنگی ملت ایران و با برخورداری از تعالیم عالیه اسلام و ذخائر بی‌پایان ادبی و هنری می‌توانیم پیشتاز این عرصه در جهان باشیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم از قدرت فرهنگی به‌عنوان قدرت نرم یاد کرد و افزود: از مسئولان انتظار می‌رود با تجمیع و سازماندهی برنامه‌های فرهنگی و جلوگیری از موازی‌کاری‌ها کلیه منابع را با یک استراتژی مشخص با محوریت بهره‌گیری از خرد نخبگان، تعمیق اسلام ناب محمدی و حفظ سنن اصیل و جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه صرف کنند تا فضای فرهنگی پاسخگوی نیاز ایران اسلامی باشد./

 




:: برچسب‌ها: مشکل مردم به دور از شعارهای هیجانی احساسی حل شود ,



مطالب مرتبط با این پست
.